pátek 22. ledna 2010

Cheesecake podle pionýrky

V skrytu duše doufám, že od čtení receptu někoho neodradí už jeho název. Ale co, kdyžtak smůla těch, co to vzdají. Tenhle cheesecake totiž stojí za to.

Při slintání nad různými blogy o jídle jsem tak nějak náhodou narazila na stránky Ree Drummond - http://thepioneerwoman.com/. Je to sice praštěná americká manželka kovboje, ale recepty píše tak, že to prostě chcete vyzkoušet.

Recept jsem lehce upravila, Ree se totiž chce asi usladit k smrti.

Korpus:
340g zázvorových sušenek (použila jsem Gingersnaps z Marks&Spencer)
50g nahrubo mletých mandlí
50g nahrubo mletých vlašských ořechů
70g rozpuštěného másla
2 lžíce třtinového cukru
špetka soli

Sušenky, ořechy a mandle jsem rozdrtila za pomoci igelitového sáčku, utěrky, válečku, tyčového mixéru a násilí. Příště už to ale bude lepší, protože mi konečně dodali kuchyňského robota. Přidala jsem cukr a sůl, promíchala a přilila rozpuštěné máslo. Vzniklou hmotu jsem pomocí pěstí a skleněné mističky pořádně namačkala do dortové formy o průměru 24cm a dala do lednice. Troubu jsem nastavila na 175°C a na spodní mřížku jsem dala pekáč s vodou (prý potom cheesecake nepraskne).

Náplň:
900g krémového sýra (standardně dávám Philadelphii, ale tu neměli, takže jsem použila Buko Classic)
200g cukru krupice
400g dýňového pyré
1 lžička mleté skořice
1/2 lžičky mletého muškátového oříšku
1/2 lžičky mletého zázvoru
4 vejce
2 lžíce smetany ke šlehání
200g karamelové polevy (použila jsem polevu z Marks&Spencer, je to mléčný karamel)

Krémový sýr s cukrem jsem míchala dohladka. Přidala jsem dýňové pyré a koření a znovu promíchala. Postupně jsem zašlehala všechna vejce. Nakonec jsem přidala smetanu a míchala, až se všechno spojilo. Díky tomu, že jsem měla mnohem vodovější pyré než Ree, tak byla hmota tekutá, ale nebála jsem se toho. Co jsem taky měla dělat, že... Vyhodit to můžu vždycky.

Vyndala jsem korpus z lednice a na dno nalila asi polovinu karamelové polevy. Přidala jsem všechen krém a šup s koláčem do vyhřáté trouby. Pekla jsem 1,5 hodiny. Cheesecake je hotový, když je po stranách náplň ztuhlá a prostředek se ještě trochu třese. Nechala jsem ho chvilku v pootevřené troubě, potom jsem ho vyndala a nechala vychladnout. Nafouklý povrch koláče trošku klesne. Navrch jsem nalila zbylou karamelovou polevu a dala chladit do lednice.

No a ráno jsem se šla chlubit do práce...

Rady a tipy:
- na pyré použijte mexickou dýni - je sladká a nemoučná
- do sušenkového základu nepřidávejte žádný cukr
- vynechte karamel nebo ho podávejte zvlášť, ať si každý dá podle chuti
- snižte dávku koření na 1/2 a dávku cukru na 120-150g


Varování: celé je to šíííleně sladké a dobré. Akorát mám karamel všude - v kuchyni i na sobě.

14 komentářů:

  1. Také jsem nedávno podnikala v oblasti cheesecake, ale dělala jsem pouze základní variantu a měla velkou formu, tak nedopadl tak pěkně, ale byl výborný. Tento víkend chce mamka dělat pro srovnání dělat tvarohový koláč, tak uvidíme,co bude lepší (doufám, že cheesecake).

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pekny recept. Rozhodla jsem se ho vyzkouset a zrovna se mi dortik pece v troube. Uz chapu, co jsi myslela tim, ze se ti karamel dostal vsude. A to jsem te tajne podezrivala z nesikovnosti.

    OdpovědětVymazat
  3. to anonymni: ... a pockej, az ho budes vyndavat z formy a porcovat ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. premyslim co bych tak asi upekla pro babičku k narozeninám a myslím že je tady toho dost na výběr ještě kouknu jinde ,ale tvoje recepty jsou úžasný ;) a ty fotky mmm zbíhají se mi sliny :D

    Lůca

    OdpovědětVymazat
  5. to Luca: treba moje babicka ma rada sacher... A diky :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Prosímtě, co je mexická dýně? :) Já jdu zrovna za chvíli dělat dýňové pyré (dle pionýrky :), mám na to máslovou a "halloween", tak nějak předpokládám, že to jsou nejlepší běžně dostupné druhy tady u nás. Já jsem asi divná, ale ačkoliv mi pořád dýně moc nechutnají, tak mě naprosto fascinuje jejich variabilita a pořád s nima něco dělám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosimte, jsem presvedcena, ze je to ta klasicka haloweenska. Ale s maslovou to pujde uplne stejne dobre. Nechutna mi to s hokkaido, ktera je moucna a vlastne ji nemam vubec rada.

      Vymazat
    2. Ok, díky :) My se s kamarádkou shodly, že hokkaido je vhodnější spíš na slané úpravy (nějaká bramborovo-dýňová pyré a polévky), ale s tou močnatostí to mám stejně, také to moc nemusím.

      Vymazat
  7. Taky mám v plánu dýňový cheesecake. Tenhle je přesně podle mého vkusu. Karamel mám moc ráda, i když je po něm spoušť v kuchyni. Stojí za tu oblemcanost:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja kdyz ho delala podruhe, tak jsem karamel nalevala navrch az pri podavani a bylo to stejne dobre a mnohem mene oblemcane :-)

      Vymazat
  8. Nejsem zadna velka kucharka, ale jednu vec jsem se naucila - jak docilit karamelu, aniz by ho clovek musel primo kupovat. Staci koupit salko v plechovce a 3 hodiny varit. Proste jen polozit do hrnce naplnenho vodou a drzet to tam. Cim dele to nechate varit, tim tuzsi karamel bude. Do vanocnich kosicku to nechavam varit 4 hodiny a pak to rozpatlam s kostkou masla - kaloricka bomba, ale je to neuveritelne dobry (treba i na namaceni ovoce). Myslim, ze by se to dalo pouzit i v tomhle pripade:) Jinak diky za recept, zitra jdu pro Dyni. Bara

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karamelizovane Salko pouzivam taky, pro zjednoduseni se prodava uz zkaramelizovane a nemusi se tedy 3h varit ;-)

      Vymazat
    2. Vazne?:) To by mi dost usnadnilo vanocni peceni... diky tip:)

      Vymazat
    3. Jop, je to bezva, clovek usetri spoustu casu a cena je stejna jako u toho obycejneho...

      Vymazat

Děkuji za Váš komentář. Na slušné a podepsané dotazy ráda odpovím.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...