úterý 22. září 2009

Hruškový cheesecake



V neděli jsem od sousedky dostala další várku úrody ze zahrady - hrušky. Chtěla jsem z nich udělat čokoládový dort plněný hruškami pro tátu k narozeninám, ale předběhla mě sestra a objednala dort v cukrárně. Ze zoufalství jsem vyrobila cheesecake a odnesla ho do práce.

Recept se tváří složitě, ale je velmi jednoduchý.
Ingredience:
Na korpus:
  • 180g rozdrcených sušenek (použila jsem 2/3 kakaových a 1/3 světlých máslových)
  • 70g rozpuštěného másla
Na krém:
  • 600g smetanového sýra (používám Buko)
  • 2 lžíce hladké mouky
  • 150g cukru krupice
  • 1 lžička vanilkové esence
  • 2 celá vejce + 1 žloutek
  • 150 ml zakysané smetany
  • 50g mandlových lupínků
  • 200g zralých oloupaných hrušek nakrájených na malé kostičky (váha je po oloupání a vyházení jádřinců, na začátku jich bylo asi 300g)
Na ozdobu:
  • 80g rozpuštěné hořké čokolády
  • 30g mandlových lupínků


Postup:
Je několik možností, jak udělat sušenkovou drť:
  1. letět do USA a koupit ji - hahaha
  2. nasypat sušenky do sáčku, ten zabalit do utěrky a použít váleček v kombinaci s paličkou na maso, tunou trpělivosti a spoustou síly - nedoporučuju
  3. použít kuchyňského robota s patřičným nástavcem - bezva nápad, ale něco mi k tomu chybí... Že by robot?
  4. rozmixovat sušenky tyčovým mixérem a ty, které se rozmixovnání sveřepě brání, udolat vidličkou - bingo! 
Rozmixované sušenky jsem smíchala s rozpuštěným vychladlým máslem a namačkala je pomocí lžíce do formy (průměr 25cm). Formu jsem strčila do lednice.

Tady se musím pochlubit, jak se zlepšuju - zapnula jsem troubu už teď! Na 160°C. Zatímco se sušenkový základ schovával v lednici, umíchala jsem krém. Není na tom co dlouze popisovat, prostě jsem smíchala všechny ingredience mimo mandlí a hrušek a míchala je vařečkou a metličkou, až vznikla hladká hmota. Do té jsem přidala hrušky a mandle a ještě trochu míchala.

Vzniklou hmotu jsem vykydla na vychlazený sušenkový podklad a trošku uplácala špachtlí. Navrch jsem "ozdobně" nalila rozpuštěnou čokoládu a nasypala mandlové lupínky. Dort jsem pekla 45 minut.

Podzim není tak špatný - užijte si ho...

6 komentářů:

  1. jéžiš, cheesecake - to je moje!!!!!

    Takhle po ránu mi podráždiť buňky, to se nedělá..... ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. vzdyt taky ne, ja to psala vecer :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jo, upečeno. Ve vynikající! Jen čokolády bych navrch dala buď jen tenounkou vrstvičku, nebo jinou, krájitelnou polevu, krájet to byl horor i s horkým nožem.
    Bláža

    OdpovědětVymazat
  4. Blaza: ja jsem to mela tou cokoladou jen takove pocakane, takze krajet to slo dobre.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak jsem vcera zkusila tento skvostny cheese, pekne v lazni a bohuzel mi asi pece jinak trubka,protoze po nakrojeni se mi prostredek rozlil a tudiz chtel tak o 10-15 min dele klasicky 60 min

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je mi lito. Ja jsem tenhle pekla bez vodni lazne, uz je to hrozne davno, a drzel. Mozna chtel jeste vychladit?

      Vymazat

Děkuji za Váš komentář. Na slušné a podepsané dotazy ráda odpovím.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...