středa 5. srpna 2009

3 letní koláče


Kolegyně od mámy z práce je, narozdíl ode mě, šikovná a vyrábí vlastnoručně (!) panáčky Kofolásky. Protože jsem po jednom zatoužila, tak jsem trošku škemrala, ať mi máma jednoho zařídí, že ho kolegyni za něco vyměním, ať si řekne, co by chtěla. Prý říkala něco jako "já nevím, ať mi třeba něco upeče." No nemusí říkat dvakrát! Sousedka mě každý víkend zásobuje ovocem ze zahrádky, někdy se zásobím i sama (brusinky a kanadské borůvky z Holešovické tržnice) a to se to pak peče.

Rozhodla jsem se pro listové těsto, tvarohovo-vanilkovou náplň a broskve. Listového těsta ale bylo nějak moc, takže koláče nakonec byly tři.



A teď recept:

Základ je pro všechny koláče stejný a je počítaný na všechny tři dohromady:
  • 1 balíček listového těsta (měla jsem chlazené)
  • 1 vanilkový puding
  • 0,5 l mléka
  • 250g měkkého tvarohu
  • 10 polévkových lžic cukru krupice
  • 1 žloutek
Ovocné náplně

  • 1. koláč - menší: 2 velké zralé oloupané broskve nakrájené na plátky, lžička skořice, plátky mandlí na ozdobu
  • 2. koláč - velký: 0,5 l kanadských borůvek
  • 3. koláč - menší: 5 lžíc červeného rybízu, 1 lžíce třtinového cukru
Listové těsto jsem vyválela na tenké pláty, vložila do vymazaných a vysypaných forem a přitlačila. Puding jsem uvařila podle návodu v 0,5 l mléka s 3 lžícemi cukru. Vyšlehala jsem žloutek s cukrem (7 lžic) a přidala tvaroh. Puding a tvarohovou náplň jsem smíchala a nalila na připravené těsto ve formách. Pak jsem na každý koláč dala nějaké to ovoce a pekla 20 minut na 200°C.

Výsledek - 1. a 2. koláč dopadly dobře, na 3. koláči bohužel rybíz pustil vodu a celý koláč se utopil a není zrovna moc repre. Schovala jsem ho do lednice a ještě uvidím, jestli ho sním nebo se ho zbavím...

6 komentářů:

  1. máte výborné stránky, děkuju za inspirace :)

    OdpovědětVymazat
  2. Právě jsem sklidila rybíz :-) moc se mi hodí Lucko tvůj tip na tento koláč! Všechny moje recepty má už rodina ochutnané, chce to nový vítr do plachet! Jen místo lístkového použiji na korpus ála linecké ale náplň do puntíku opíšu ♥ Dám vědět, jak to dopadlo!
    PS: to abych si na blogu založila rubriku recepty, chichi =)

    OdpovědětVymazat
  3. to Janaen: doufam, ze se povede a bude chutnat :-)
    Lucie

    OdpovědětVymazat
  4. Lucko, povedla se! Kříženec mezi koláčem a "pudingchessecakem" měl velký úspěch! Nyní přemýšlím, kam s fotkama :-)

    OdpovědětVymazat
  5. to Janaen: to jsem rada... Fotky klidne dej na FB stranky, jestli chces :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. Na slušné a podepsané dotazy ráda odpovím.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...